mix zdjęć

wtorek, 23 maja 2017

Andrut z masą mleczno kakaową



Pyszny, szybki w przygotowaniu andrut z mega mleczną  i kakaową masą. Doskonały na małe co nieco oraz jako dodatek do popołudniowej kawy lub herbaty.


Składniki:

250 g masła lub margaryny
1 szkl. cukru trzcinowego
3-4 łyżki gorzkiego kakao
125 ml mleka 3,2%
1,5 szkl. mleka w proszku
Dodatkowo:
około 10 wafli

Wykonanie:

Do garnka wlewamy mleko. Dodajemy pokrojone na mniejsze kawałki masło lub margarynę, cukier oraz kakao.


Całość stawiamy na niewielkim ogniu i cały czas mieszając doprowadzamy do rozpuszczenia i połączenia się składników. Powstałą masę odstawiamy do ostudzenia. Do przestudzonej masy dodajemy mleko w proszku i całość miksujemy do połączenia się składników.




Gotową masą smarujemy wafle. Przełożone masą wafle owijamy w folię, wkładamy do lodówki i obciążamy z góry, żeby andruty docisnąć do siebie.



Dobrze schłodzonego andruta kroimy na dowolnej wielkości kawałki.


2 komentarze:

  1. Przepis super, masa pyszna ale mam ostatnio problem z waflami. Gdzie bym nie kupiła to są kioeskiej jakości, cienkie i po posmarowaniu robią się gumowate

    OdpowiedzUsuń
  2. Też zauważyłam, że upolowanie grubszych andrutów graniczy ostatnio z cudem. Znalazłam jeden osiedlowy sklep, w którym można kupić właśnie takie grubsze, które po posmarowaniu masą nie miękną i nie stają się gumowe.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb