mix zdjęć

środa, 28 marca 2018

Ciasteczka cytrynowe owieczki



Szybki i nieskomplikowany przepis na rozpływające się w ustach kruche ciasteczka z cytrynową nutą. Wystarczy chwila by cieszyć się pysznymi ciastkami do kawy lub herbaty. Świąteczny wzór sprawi, że w święta będą doskonałą ozdobą naszego stołu.


Ciasteczka dedykuję mojej siostrze dzięki, której mam tę foremkę.

Składniki:
600 g mąki pszennej typ 405
300 g masła lub margaryny
150 g cukru pudru
3 żółtka
1 łyżeczka ekstraktu cytrynowego
skórka stara z jednej dużej cytryny
szczypta soli
szczypta proszku do pieczenia

Wykonanie:
Miękkie masło ucieramy z cukrem pudrem na puszysto. Do napowietrzonej masy dodajemy skórkę z cytryny, ekstrakt cytrynowy oraz po jednym jajku.





Do powstałej masy dodajemy partiami przesianą mąkę oraz szczyptę soli i proszku do pieczenia. Miksujemy tylko do połączenia składników. Gotowe ciasto przekładamy  na blat i formujemy kulę.



Ciasto rozwałkowujemy na grubość 3 mm i wykrawamy ciasteczka, które układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.




Pieczemy w 190 stopniach około 10-12 minut. Czas pieczenia dużo zależy od grubości ciasta oraz wielkości ciasteczek.




2 komentarze:

  1. Piękne 😊 mam taką owieczkę i chyba zrobię z niej użytek 😊

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb