mix zdjęć

piątek, 21 sierpnia 2015

Zapiekany makaron z cukinią szynką i boczkiem



Zapiekanki makaronowe to coś co moja rodzinka uwielbia. Można je przygotować dosłownie ze wszystkiego. Takie dania to doskonały sposób na sprzątanie lodówki.  Trochę tego trochę tamtego i syty obiad gotowy.


Składniki:

140 g szynki wieprzowej wędzonej
100 g wędzonego boczku
300 g cukinii
200 g makaronu u mnie farfalle (kokardki)
160 g żółtego sera
 8 małych pomidorków (można dać więcej)

Dodatkowo:
200 g śmietany 18%
200 g wywaru mięsnego ( ja użyłam wywaru jaki został mi z duszenia kurczaka)
4 jajka
przyprawy do smaku

Wykonanie:

Wędzony boczek oraz szynkę kroimy w niewielką kosteczkę.  




Cukinię dokładnie myjemy osuszamy i kroimy w cienkie plasterki. Kika małych pomidorków myjemy.




Makaron gotujemy w osolonej wodzie al dente. Gdy będzie odpowiednio ugotowany odsączamy go i dodajemy do niego pokrojony w kostkę boczek i szynkę i dokładnie mieszamy. 





Tortownicę wykładamy folią aluminiową matową stroną do dołu. Na folię układamy plasterki cukinii, które doprawiamy solą oraz pieprzem. 




Na cukinie przekładamy makaron z boczkiem i szynką. 




Pozostałe plasterki cukinii wciskamy pomiędzy makaron. Na wierzchu układamy małe pomidorki. 




Całość zalewamy mieszanką jajek, śmietany i wywaru mięsnego - do miski przekładamy śmietanę. Dodajemy do niej jajka i dokładnie wszystko ze sobą łączymy. Następnie wlewamy wywar mięsny i ponownie dokładnie mieszamy. Całość doprawiamy do smaku. Ja użyłam tradycyjnie (jestem uzależniona od tych przypraw) bazylią, oregano, ziołami prowansalskimi, słodką i ostrą papryką, pieprzem kolorowym i solą morską. 









Tak przygotowaną mieszaninę ostrożnie wlewamy do formy.




Wierzch posypujemy startym na tarce żółtym serem. 




Zapiekankę pieczemy w temp. 180 st przez około 40 minut. 
Czas pieczenia zależy od piekarnika. 



Podajemy od razu po przygotowaniu.

Życzę smacznego :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb