mix zdjęć

piątek, 12 sierpnia 2016

Kolorowa sałatka na zimę



Uwielbiam robić przetwory. W tym roku postanowiłam narobić całą górę najróżniejszych sałatek warzywnych. Ta sałatka jest jedną z tych, które będę robiła co roku, bo jest pyszna.


Składniki:

1 kg zielonych pomidorów
500 g ogórków gruntowych
500 g czerwonej papryki
300 g cebuli
1 łyżka soli

Zalewa:
750 ml wody
375 ml białego octu winnego ( ja dałam trochę mniej) - można użyć innego octu
2 łyżki cukru
3 liście laurowe
po 2-3 angielskie ziela na słoik
po 3-4 kulki czarnego pieprzu

Wykonanie:

Wszystkie warzywa bardzo dokładnie myjemy. Zielone pomidory oraz cebulę kroimy w cienkie półplasterki, ogórki ze skórką kroimy w plasterki, paprykę na cienkie paseczki.


Wszystkie warzywa przekładamy do miski, posypujemy solą, dokładnie, ale ostrożnie mieszamy i odstawiamy na 2-3 godziny.



Do słoików dajemy po liściu laurowym kilka kulek czarnego pieprzu i angielskiego ziela oraz łyżce oleju.


Warzywa po upływie wyznaczonego czasu osączamy z wytworzonego soku i przekładamy do słoików delikatnie ją uciskając.



Tak przygotowane słoiki zalewamy gorącą zalewą zrobioną z wody, octu winnego oraz cukru.


Całość pasteryzujemy 20 minut, po czym odwracamy do góry dnem do wystudzenia.



Przechowujemy w ciemnym i chłodnym miejscu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb