mix zdjęć

czwartek, 4 sierpnia 2016

Mięsne kuleczki w sosie koperkowym



Pyszne, a do tego bardzo aromatyczne mięsne kuleczki w sosie koperkowym. Doskonały pomysł na obiad dla całej rodziny. Moja rodzina za nim przepada.


Składniki:

600 g mięsa mielonego wieprzowego
120 g cebuli
2-3 ząbki czosnku
1 duże jajko
przyprawy do smaku
bułka tarta do zagęszczenia masy ( ja dałam 3 łyżki)
4-5 łyżek koperku - u mnie mrożony (coś trzeba było z nim zrobić)
1 łyżka mąki do zagęszczenia sosu
125 ml wody do rozrobienia mąki

Sposób przygotowania:

Cebulę obieramy z wierzchniej warstwy, myjemy, osuszamy i kroimy w piórka ( ewentualną zieloną część wycinamy ). Następnie przesmażamy ją na niewielkiej ilości tłuszczu. Gdy stanie się złota zdejmujemy patelnię z ognia i odstawiamy do przestudzenia.



Do miski dajemy mięso mielone, przyprawy, drobno posiekany czosnek, jajko oraz przestudzoną cebulę. Mieszamy. Dodajemy bułkę tartę i ponownie mieszamy.



Z powstałej masy formujemy niewielkie kuleczki. Smażymy je na niewielkiej ilości oleju na złoty kolor z każdej strony.



Usmażone mięso zalewamy wodą. Wody tyle by zakryła kulki. Gotujemy na wolnym ogniu, aż połowa płynu odparuje. Gdy to nastąpi wyjmujemy mięsne kuleczki z garnka. Sos, który w nim został zagęszczamy rozprowadzoną w wodzie mąką. Całość dokładnie mieszamy i gotujemy przez kilka minut.


Następnie do garnka dajemy posiekany koperek i ponownie mieszamy. Gotujemy 2-3 minuty. Do powstałego sosu dodajemy wyjęte mięso oraz śmietanę. Ostrożnie mieszamy. Doprawiamy do smaku.





Podajemy z dowolnymi dodatkami.


2 komentarze:

  1. Ja robie troche inaczej ale te klopsiki napewno wyprubuje sam opis dodaje mi juz glodu napewno smaczne pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem pewna, że Twoje klopsiki są równie pyszne :)Bardzo się cieszę, że moje klopsiki przypadły Ci do gustu :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb