mix zdjęć

wtorek, 29 września 2015

Kopytka z dynią


Ten przepis to czysta improwizacja. Zostało mi trochę dyni. Szkoda było wyrzucić więc dodałam ją do ziemniaków na kopytka. Dzięki niej zyskały one śliczny złoty kolor, który przyciąga wzrok. Moja rodzinka je pokochała. Znikały szybciej niż się gotowały.


Składniki:

750 g ziemniaków - waga po obraniu
250 g dyni - waga po obraniu
300-350 g mąki pszennej
80 g mąki ziemniaczanej
2 jajka
szczypta soli

Wykonanie:

Dynię obieramy z skóry i pozbawiamy pestek. Ziemniaki obieramy i dokładnie myjemy. Warzywa gotujemy do miękkości. 




Następnie jeszcze ciepłe przeciskamy przez praskę do wysokiej miski. Dodajemy do nich obie mąki, jajka oraz szczyptę soli. 



Zarabiamy jednolite ciasto. Odrywamy po kawałki ciasta i na lekko podsypanej stolnicy formujemy z niego wałek. Następnie za pomocą noża tniemy go na mniejsze kawałki. Tak powstałe kopytka układamy na podsypanej mąką desce. 




Gotujemy w osolonym wrzątku przez 3-5 minut od wypłynięcia na wierzch. Podajemy na słodko lub wytrawnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb