mix zdjęć

poniedziałek, 21 września 2015

Łopatka duszona z dynią i ryżem


Dynia kojarzy mi się z jesienią. Dostałam od rodziców dynię i szczerze mówiąc podchodziłam do niej jak do jeża :) Nie wiedziałam jak się do niej zabrać. Siedziała więc dłuższy czas i cieszyła oczy, ale w końcu coś trzeba było z niej zrobić. Przecież nie zostawię jej na zmarnowanie. Jako, że moja rodzina to wielbiciele dań jednogarnkowych zwłaszcza z ryżem, czy też makaronem postanowiłam spróbować połączyć te dwie rzeczy. Tak właśnie powstało to danie. Pyszna, aromatyczna łopatka wieprzowa duszona z dynią i podana z ryżem. Czego można chcieć więcej?



Składniki:

450 g łopatki wieprzowej
500 g dyni
200 g czerwonej papryki
100 g ryżu
20 g masła
1-2 łyżeczki cukru
przyprawy do smaku

Wykonanie:

Łopatkę dokładnie myjemy, osuszamy i kroimy w niewielką kostkę. Dynię obieramy ze skórki i pozbawiamy nasion. Następnie kroimy w małą kostkę. Umytą paprykę, pozbawiamy gniazda nasiennego i kroimy w drobną kostkę.





Na gorącą patelnię z niewielką ilością oleju wrzucamy pokrojone mięso i smażymy je z każdej strony. Przesmażone mięso przekładamy na talerz, a na patelnię wrzucamy pokrojoną dynię oraz paprykę. Całość przez chwilę przesmażamy. Dodajemy pokrojone masło oraz cukier. 





Mieszamy, aż dodane składniki się rozpuszczą wówczas na patelnię wrzucamy przesmażone mięso. Dokładnie mieszamy i posypujemy mąką. Chwilę przesmażamy po czym wlewamy wodę, przyprawiamy do smaku, przykrywamy pokrywką i dusimy do miękkości. 





Gdy mięso zmięknie dolewamy pół litra wody i zagotowujemy. Gdy płyn zawrze dodajemy ryż i gotujemy co jakiś czas mieszając. Gdy ryż wchłonie płyn i stanie się miękki podajemy.




1 komentarz:

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb