mix zdjęć

środa, 22 czerwca 2016

Zasmażana kapusta



Tak przygotowana kapusta to ulubiony dodatek do obiadu mojej rodziny. Mogliby ją jeść codziennie bez względu na to co na drugie danie jest. Jest bardzo prosta i szybka w przygotowaniu.


Składniki:

1 główka młodej kapusty
kminek - ilość wg uznania
200 g boczku wędzonego
około 1 łyżka mąki
świeżo mielony pieprz kolorowy do smaku
sól morska do smaku
koperek do posypania

Wykonanie:

Z kapusty zdejmujemy wierzchnie liście i kroimy ją na ćwiartki. Każdą ćwiartkę kroimy na paski. Do garnka wlewamy wodę dodajemy pokrojoną kapustę. Przyprawiamy kminkiem. Ja użyłam mielonego, ale nasionka też będą doskonałe. Garnek przykrywamy pokrywką i dusimy do miękkości co jakiś czas mieszamy. Jeśli to konieczne to dolewamy wodę.




Pod koniec duszenia kapusty kroimy boczek na niewielką kostkę. Pokrojony przesmażamy do wytopienia się tłuszczu. Jeśli boczek ma go niewiele dodajemy niewielką ilość smalcu. Na patelnię dodajemy mąkę ( jej ilość zależy od ilości wytopionego tłuszczu) i przesmażamy do uzyskania złotej zasmażki.




Gotową zasmażkę przelewamy do garnka z uduszoną do miękkości kapusty i dokładnie mieszamy. Chwilę przesmażamy, doprawiamy do smaku świeżo zmielonym pieprzem oraz solą morską.


Podajemy na ciepło ( choć u mnie i na zimno znika) posypaną koperkiem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi miło, jeśli zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza.

Jeśli przygotujesz danie według przepisu z mojego bloga, podziel się proszę fotką na adres e-mail misia5@autograf.pl z przyjemnością zamieszczę ją w albumie na fb